Denna webbutik ägs och drivs av Åre Skidfabrik AB som i sin tur äger varumärket Extrem.
Vid genomförd beställning i vår webbutik skickar vi en orderbekräftelse till den mejladress du har angivit. Denna orderbekräftelse fungerar även som bekräftelse på att avtal om köp mellan dig och Åre Skidfabrik AB har ingåtts. Genomförd beställning innebär också att du som kund godkänner dessa köp- och leveransvillkor, samt att de personuppgifter du har uppgivit registreras och sparas i vårt affärssystem. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt att vi tar bort dina uppgifter från vårt register.
De färger du ser på våra produkter i webbutiken återspeglar inte alltid verkligheten eftersom färger återges olika beroende på färgåtergivningen på bildskärmar, telefoner eller surfplattor. Vi förbehåller oss rätten för eventuella felskrivningar på webbplatsen.
Priserna i vår webbutik anges i SEK (för beställningar inom Sverige) och EUR (för beställningar utanför Sverige). Alla priser inkluderar svensk moms, för närvarande 25%. För beställningar utanför EU är momsen avdragen på priset och köparen ansvarar själv för att betala moms och eventuella tullavgifter vid importen till sitt land.
Vi reserverar oss för eventuella fel i priser. I händelse av felaktigt pris förbehåller sig Åre Skidfabrik rätten att ändra detta i efterhand, dock givetvis efter att ha tillfrågat dig som kund om du vill fullfölja köpet efter justering. Utöver detta reserverar vi oss även för slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.
Åre Skidfabrik använder sig primärt av UPS som logistikpartner för långa paket (skidor), men leverans kan även ske med DHL eller Schenker. Eftersom utlämningsställen ej accepterar paket längre än 150 cm kommer alltid långa paket (skidor) att levereras till den adress du uppger i din beställning. Leveranser sker under dagtid och oftast ringer transportören upp dig innan det är dags för leverans. Mindre paket kan ibland levereras till logistikpartners utlämningsställe där du hämtar ut med normal paketavisering.
Har du specifika önskemål angående din leverans ber vi dig kontakta oss för att kunna lösa det på bästa sätt. Om du önskar att boka en specifik leveranstid, eller ändra leveransadressen, när väl paketet har lämnat Åre Skidfabrik, ber vi dig kontakta logistikpartners kundtjänst.
Leveranstid inom Sverige är vanligtvis 4-5 arbetsdagar. För leveranser utanför Sverige tar det ytterligare någon/några dagar. Skulle en produkt vara tillfälligt slutsåld kommer leveranstiden vara längre, men då kontaktar vi dig personligen och informerar om detta. Du kan följa ditt paket med hjälp av logistikpartners spårnummer (tracking number). Eftersom UPS inte använder sina egna transportbilar i norra Sverige kan det ta 2-3 arbetsdagar innan du kan spåra ditt paket. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Vid mottagandet av paket ber vi dig att kontrollera så att paketet har några skador från leveransen. Om det finns synliga skador på emballaget ska det skrivas in i fraktsedeln och verifieras av chauffören, eller på utlämningsstället. Dokumentera gärna med foto om möjligt. Skulle det sedan visa sig att innehållet är skadat ber vi dig att omgående anmäla detta till Åre Skidfabrik, så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig. Skulle du upptäcka dold skada efter mottagandet av leveransen, måste detta anmälas till Åre Skidfabrik inom fem (5) arbetsdagar från mottagandet. Om du inte kontrollerar varorna inom dessa fem dagar gäller inte transportförsäkringarna och vi kan därmed ej ersätta varorna eftersom transportbolaget ej kommer att ersätta oss.
Inom Europa är det fraktfritt vid beställningar över 500 SEK / 50 EUR. Utanför Europa tillkommer en fraktkostnad på 1000 SEK / 100 EUR, oavsett beställningsvärde.
För paket som ej tas emot, eller hämtas ut, kommer vi att ta ut en avgift om 500 SEK / 50 EUR inom Europa samt 1000 SEK / 100 EUR utanför Europa.
Vi följer lagen om distansavtal enligt svenska Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor, så kallad ”ångerrätt”. Har du valt att montera bindning på dina skidor så är den så kallade ”ångerrätten” förbrukad eftersom varan ej anses vara ”felfri” längre.
Om du önskar returnera dina varor uppskattar vi om du så snart som möjligt kontaktar oss angående detta. För att ”ångerrätten” ska vara giltig måste detta ske inom 14 dagar från att varan mottagits. Du som kund måste själv betala returfrakten till Åre Skidfabrik och står även ansvarig för risken med returtransporten. Vid retur på Åre Skidfabrik kommer varorna genomgå en mottagningskontroll för att se att de är i samma skick som när de ursprungligen skickades från Åre Skidfabrik.
För återbetalning i samband med retur eller reklamation återbetalas dina pengar omgående (senast inom 30 dagar) till ditt bankkontonummer efter att Åre Skidfabrik har fått varorna i retur. Återbetalningen sker via Klarna, alternativt betalar vi tillbaka till ditt VISA/Mastercard-konto om du valt detta betalsätt. Om du valt att betala med faktura rekommenderar vi att du betalar fakturan eller kontaktar Klarna för att förlänga betaltiden, för att undvika risken för onödiga påminnelseavgifter. Vid retur enligt ”ångerrätt” så återbetalas ej eventuell fraktkostnad eller returfraktkostnad.
Vi erbjuder betalning med Klarna Checkout, som erbjuds i samarbete med Klarna AB. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp, sedan väljer du hur du vill betala. Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Du kan normalt sett välja mellan Klarna faktura, Klarna konto, kortbetalning, Swish eller direktbetalning via bank. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna ABs (556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) villkor.
När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till Åre Skidfabrik.
Reklamation måste göras inom skälig tid efter inköpet av produkten. Reklamation gäller enbart fel som kan härledas till själva tillverkningen av produkten och inte vad som är orsakat av normalt slitage.
Vid eventuell reklamation skulle vi uppskatta om snarast kontaktar oss. Vi kommer sedan att försöka lösa reklamationen på distans, genom att du skickar foton på den reklamerade produkten, eller att vi skickar returfraktsedlar för att kunna undersöka produkten på Åre Skidfabrik. Vi behöver se inköpskvitto samt att produkten förpackas väl vid eventuell returtransport.
En godkänd reklamation hanteras genom att (1) produkten repareras om möjligt, (2) produkten ersätts av en ny identisk eller motsvarande produkt, (3) du får ersättning i form av pengar. Oavsett ovanstående hantering ämnar Åre Skidfabrik lösa reklamationen skyndsamt (inom 30 dagar från att vi har fått produkten i retur). Information rörande svenska Konsumentköplagen och Distansavtalslagen kan hittas på Konsumentverkets hemsida. Om tvist uppstår kommer Åre Skidfabrik följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med oss på Åre Skidfabrik. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Produkten har blivit tillagd i varukorgen